Magyarországon 
újra sok koronavírus
fertőzött van.
Elérte az országot
a vírus
második hulláma.
Az operatív törzs
minden nap
tart sajtótájékoztatót.
A legfontosabb hírekből
minden héten
könnyen érthető
összefoglalót készítünk,
amit innen tudsz letölteni.
Változtak a maszkok
viselésére
vonatkozó szabályok.
A maszk viselése
segít abban, hogy
lassítsuk a járvány
terjedését.
Nem elegendő sálat vagy

kendőt használni
a tömegközlekedésieszközökön.
Csak maszkbanlehet utazni.
Aki nem visel maszkot,
azt a sofőr leszállítja
és meg is büntetheti

8000 Ft-ra.
Fontos változás,
hogy a megállóban is
maszkot kell viselni.
Maszkot kell viselni a
– postán
– ügyfélterekben (bankok, hivatalok)
– mozikban
– kulturális intézményekben (színház, könyvtár)
– plázákban.
A szórakozóhelyeknek
be kell zárni
este 11 óra után.
Ha kevesebbet
tartózkodnak
az emberek egy helyen,
akkor lassíthatjuk
a vírus
terjedését.
Határok
Azoknak,
akik bejönnek az országba,
10 napot kell
karanténban tölteni.
A határokat szeptember elején
lezárták.
Sokan vannak, akik
a határ másik oldalán dolgoznak
Ők szabadon átmehetnek.
A kormány mindenkitől
azt kéri, hogy
ha nem muszáj, ne utazzon el.
Ezzel is tudjuk lassítani
a járvány terjedését.
A kormány egyelőre nem
tervezi, hogy kijárási
korlátozást rendeljen el.
De ha sok súlyos beteg lesz,
akkor újra arra fognak
kérni mindenkit,
hogy
maradjon otthon.
Továbbra sem kell
fizetni a hiteleket
A kormány úgy döntött,
hogy 2021. januártól sem
kell még visszafizetni
a hiteleket.
A koronavírus járvány
első hullámában
hozták azt a döntést,
hogy néhány hónapig
nem kell fizetni a hiteleket.
Ez azért nagyon fontos,

mert a járvány miatt
sokan elvesztették
a munkájukat.
Akinek nincs munkája,
az nem kap pénzt,
így nem tudja fizetni
a hiteleit.
Ez sok családnak
nagy segítség.
A kormány
úgy döntött, hogy további
hat hónapig
nem kell fizetni a hiteleket.
Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Gyakran és alaposan moss kezet!