Megosztás

Ez egy könnyen érthető cikk 
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.

Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.

Jelenleg Magyarországon
3380 koronavírusos emberről tudunk.
Már 436 ember halt bele a koronavírusba
és már 1169 ember gyógyult meg
a fertőzésből.

 

Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
https://koronavirus.gov.hu/– külső honlap oldalt.

FRISS HÍREK

A kormány azt a döntést hozta,
hogy jövő hét hétfőtől
Pest megyére is ugyanazok
az enyhébb szabályok vonatkoznak,
mint a többi megyére.
Budapestről még nem döntöttek,
a fővárosban egyelőre érvényesek
az eddig hozott szabályok.

A döntés előtt megkérdeznek
orvosszakértőket
és a budapesti polgármesterek
véleményét is.
Csütörtök délutánig kell nyilatkozniuk arról,
hogy szerintük feloldják-e
a kijárási korlátozást Budapesten is.

Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere
már kigondolt egy tervet arra,
hogyan lehetne újraindítani
a fővárost.
A programnak
Budapest Restart a neve.
A restart angolul
újraindítást jelent.
Ebben a tervben olyan dolgok vannak,
mint például:
– folytatni kell a lakosság tesztelését koronavírusra,
– az is mehessen betegszabadságra,
aki a legenyhébb tüneteket érzi magán
– csak negatív koronavírus teszttel
mehessenek haza az emberek a kórházból.

Ez azért fontos,
mert minden harmadik fertőzött ember
a kórházban kapta el a koronavírus fertőzést.
Illetve benne van az is,
hogy a munkaidő
és az oktatás kezdete
ne ugyanakkor
például reggel nyolckor legyen.
Ezzel elkerülhetjük,
hogy egyszerre sok ember legyen
a tömegközlekedési eszközökön.

Vidéken több enyhítés is várható hétfőtől:
– megengedett az éttermek,
kávézók,
cukrászdák
belső,
zárt terében ülni a vendégeknek.
A dolgozóknak maszkot kell viselniük.
A vendégeknek nem kötelező,
de a kormány arra kéri az embereket,
hogy viseljenek vendégként is maszkot,
és tartsák a távolságot egymástól.
– kinyitnak a parkok,
játszóterek
– szállodák,
panziók fogadhatnak vendégeket
a szabályok betartásával.

A magyar orvosi egyetemek közben
tovább tesztelik az embereket.
Eddig 8000 tesztet végeztek el.
Ebből pedig csak kettő lett pozitív
koronavírus fertőzésre.
Ez jó hír:
azt jelentheti,
hogy a járvány szinte megszűnt.
De azt nem jelenti sajnos,
hogy nincs járványveszély.
Továbbra is oda kell figyelnünk,
hogy ne legyenek új betegek.

Ahhoz,
hogy ne legyenek új betegek,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Csak akkor hagyd el az otthonod,
ha nagyon muszáj!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Moss kezet!

 

Forrás: http://efoesz.hu/aktualis-esemenyek/konnyen-ertheto-cikk-a-koronavirusrol-38-2020-majus-14/