Jelen írásunkban – a szakemberekkel folytatott konzultáció eredményeként – a digitális munkarend szervezéséhez, koordinációjához a sajátos nevelési igény típusai szerint szeretnénk javaslatokat megfogalmazni, valamint azokra az alkalmazásokra, rendszerekre felhívni a figyelmet, amelyek jól hasznosíthatók az SNI tanulók távtanításban is.
A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ a Digitális munkarend a köznevelésben – módszertani ajánlások című cikkében részletesen bemutatta azokat a tanítási-tanulási folyamatot több szinten is támogató online megoldásokat, amelyek gyakorlati segítséget jelentenek a köznevelés intézményei, pedagógusai számára a digitális munkarend megszervezéséhez. A különböző leírások és a kapcsolódó tartalmak a sajátos nevelési igényű (SNI) tanulókat nevelő-oktató intézmények pedagógusai, gyógypedagógusai számára is fontos információkat tartalmaznak. Javasoljuk tehát, hogy tekintsék át az említett cikkben szereplő általános rendszerinformációkat, és vessék össze a jelen írásunkban található, a sajátos nevelési igény típusai szerinti ajánlásokkal, amelyek megkönnyíthetik az SNI tanulók otthoni tanulásának megszervezését.
A sajátos nevelési igény típusai esetében javasolt alkalmazások, online rendszerek példák, minták, ötletadók lehetnek a szakemberek számára, ugyanis a gyakorlatban számtalan további lehetőség közül választhatunk, adaptálhatunk vagy saját fejlesztésekre vállalkozhatunk. A választást a fejlesztési, tanulási célok, az SNI gyerekek egyéni és specifikus szükségletei, a szakemberek és diákjaink digitális kompetenciái határozzák meg.