A mozgásügyesség megalapozása után speciális gimnasztikát tanít meg a gyermekeknek, ami kifejezetten az ő idegrendszerük éretlen területeit célozza meg az agyban. Így ez a módszer mintegy még egyszer „belöki” az agy fejlődésbeli lehetőségét és a gyereket a terápia során igen magas fokú mozgásügyességig juttatja el, s az egész idegrendszeri működés összerendezését elősegíti.
Az alapítvány munkája eredetileg többek között Glenn Doman és C.H. Delacato fejlesztési rendszeréből indult ki, melyet az évek során továbbfejlesztett, kibővített, átalakított. A több évtizedes elméletet, terápiás módszert és gyakorlatokat is érintő változtatások okán új terápia jött létre. Egyik lényeges eleme, hogy a különböző mozgásformák újabb idegsejtek közötti összeköttetéseket hoznak létre az agyban.
Ha egy gyermeknek gyenge a mozgáskoordinációja, akkor érdemes behozni az ebben való elmaradást, mert elősegítheti tanulását.
Az anyanyelvi problémákkal élő (beszédfejlődési elmaradás, vagy beszédhiba, olvasás nehézség, írás problémák) és mozgásügyességben elmaradt gyermekek már az óvodába vagy az iskolapadba bekerülve sokszor szenvedhetnek el különböző kudarcokat. Ha a szülő, vagy az értő szemű pedagógus nem észleli kellő időben a problémát, az nem csak a kisfiúk és kislányok tanulását, hanem a lelkét is megviselheti.
5-16 éves gyermekeket fogadnak az alapozó terápiás szakemberek, de a gyermekek többsége óvoda nagycsoportos vagy alsó tagozatos.
Az idegrendszer éretlenségével küzdő gyermekek növekvő számára tekintettel az Alapítvány évente tart akkreditált pedagógus képzéseket. Fejlesztőik, terapeutáik hazánkon kívül is, több országban eredményesen segítik a gyermekek fejlődését. A honlapon terapeuta kereső is található.